Zdrowe przekąski sylwestrowe

sylwester jedzenieŚwiątecznej biesiady nie ma końca, szczególnie jeżeli chodzi o nadchodzącą noc sylwestrową. Po wigilijnym łakomstwie wśród tłustych i ciężkostrawnych potraw czas postawić na coś zdrowszego i lżejszego, aby nocne tańce nie sprawiały nam większych problemów. Poznaj kilka wskazówek i porad, aby imprezowe menu było zarówno atrakcyjne, zdrowe i smaczne!

Sylwester to ostatni dzwonek, kiedy wiele z nas przygotowuje listę z noworocznymi postanowieniami. Najczęściej na pierwszym miejscu pojawia się pomysł o utracie kilogramów, czyli zaczynamy planować dietę odchudzającą, zmianę nawyków żywieniowych czy wzmożenie aktywności fizycznej. Często przestawienie się na zdrowe żywienie jest trudne, szczególnie po zabawie obfitej w niezdrowe jedzenie, łącznie ze sporą ilością alkoholu. Wybór dietetycznych przekąsek to pierwszy krok ku wypełnianiu naszych noworocznych postanowień. Dzięki temu łagodniej będziemy mogli zacząć wdrażanie naszych zasad tak, aby po kilku tygodniach cieszyć się zamierzonymi efektami.

Warzywa na pierwszym miejscu

zielona kawa tabletki

Zalety warzyw można wymieniać bez końca, łącznie z uniwersalnością ich zastosowania. Możemy przygotować z nich zupę krem na ciepłą przystawkę, warzywne szaszłyki, orzeźwiające koktajle czy podać je na surowo. Ten ostatni sposób świetnie sprawdzi się w formie zdrowej alernatywy dla nachosów z dipem. Jest również błyskawiczne w przygotowaniu, ponieważ wystarczy pokroić paprykę, marchew, selera i ogórka w słupki i podać z sosem przygotowanym na bazie jogurtu, czosnku i oliwy. Ciekawym rozwiązaniem jest również faszerowanie warzyw. Tworząc nadzienie w postaci mielonego mięsa z sosem pomidorowym powstaje nam sycące i zdrowe danie. Jeżeli nie wyobrażamy sobie jednak nocy sylwestrowej bez fastfoodów typu spróbujmy jednak przygotować je samemu. Taki domowe hamburgery z bułki pełnoziarnistej, pieczonej piersi z kurczaka, sosu jogurtowego i warzyw dostarczy mniej kalorii a równie dobrze nasyci.

Noc sylwestrowa to przede wszystkim tańce na parkiecie, których nie należy oszczędzać w tym dniu. Dzięki takiej formie treningu w łatwy sposób spalimy te kalorie, które zgromadziliśmy podczas świątecznego szaleństwa przy stole. Zadbajmy o to, żeby wraz z początkiem stycznia, zacząć rok ze zdrowymi nawykami i dużą dawką motywacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *