Czy robienie brzuszków pomoże Ci zlikwidować tłuszcz na brzuchu

brzuszki

Dieta i regularna aktywność fizyczna to podstawa do zgubienia zbędnych kilogramów i osiągnięcia wymarzonej sylwetki. Jednak, ile trzeba ćwiczyć, żeby pozbyć się oponki na brzuchu? Czy samo robienie brzuszków wystarczy, żeby po jakimś czasie zobaczyć efekty?

Ćwiczenie tylko samych brzuszków nie wystarczy

Kiedy robisz brzuszki, niestety, z Twojego brzucha, nie znika tłuszcz. Wydatek energetyczny na wykonanie serii tych ćwiczeń jest za mały, żeby rozpoczęło się spalanie tłuszczu.

zielona kawa tabletki

Jeśli każdego tygodnia chciałabyś schudnąć o ok. pół kilograma, musiałabyś każdego dnia spalać 500 kalorii ćwicząc. Przy robieniu brzuszków jest to niemożliwe. Nawet jeśli każdego dnia masz intensywny trening i robisz dużo ćwiczeń na brzuch, nie oznacza to, że tłuszcz na brzuchu zacznie znikać jako pierwszy. Twój organizm wybierze sobie miejsce, z którego najpierw będzie usuwał zbędną tkankę tłuszczową.

Brzuszki wzmocnią mięśnie brzucha

Wykonywanie brzuszków z pewnością przyczyni się do wzmocnienia mięśni brzucha. I nawet jeśli tłuszcz nie będzie z niego znikał, mięśnie będą się budowały, ale nie będą widoczne. Jeśli zbudujesz silne mięśnie, ale wciąż będziesz miała na brzuchu nadmiar tkanki tłuszczowej, może ona być bardziej widoczna (mięśnie „wypchną” ją od wewnątrz), tzn. brzuch może być bardziej wystający.

Regularne ćwiczenia pomogą w utracie wagi

Oczywiście tylko regularne ćwiczenia i odpowiednia dieta pomogą Ci w zgubieniu zbędnych kilogramów. Nie stanie się to jednak w ciągu tygodnia czy nawet miesiąca. Tylko regularne ćwiczenia i odpowiednio przygotowany plan treningowy pozwolą Ci na spalenie tłuszczu i zmniejszenie również tkanki tłuszczowej na brzuchu.

Najlepszy sposób na zgubienie brzuszka

Nie ma złotej recepty i cudownego leku na tłuszcz na brzuchu. Musisz uzbroić się w cierpliwość, skorzystać z porady specjalisty i wdrażać plan treningowy i dietetyczny. Trening powinien obejmować ćwiczenia wzmacniające całe ciało, a w przypadku brzucha – powinny być to ćwiczenia na wzmocnienie mięśni wewnętrznych, a także mięśni całego korpusu (brzuch i plecy). Dieta powinna z kolei ograniczać spożycie kalorii. Wyklucz z niej produkty z białej wysoko przetworzonej mąki, zrezygnuj z cukru, napojów słodzonych słodzikami i węglowodanów prostych. Jedz więcej warzyw, owoców, produktów bogatych w błonnik. Pamiętaj też o regularnych posiłkach. Rzadkie jedzenie powoduje, że organizmowi trudniej magazynować cukry, które spożywasz, a przez to chudnięcie staje się coraz trudniejsze.

Autor tekstu: Marta Zych

Jedna myśl nt. „Czy robienie brzuszków pomoże Ci zlikwidować tłuszcz na brzuchu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *