Poćwiczmy – proste ćwiczenia, które wykonasz nawet przed telewizorem

cwiczenia

Nie od dziś wiadomo, że regularna aktywność fizyczna jest zbawienna dla zdrowia. Zarówno dla dobrej kondycji fizycznej, jak i dobrego samopoczucia psychicznego. Ni c tak nie pomaga odzyskać siły i poczuć się lepiej, jak porządny trening aerobowy. Ćwiczenia aerobowe podnoszą pułap tlenowy, czyli zdolność pochłaniania tlenu przez organizm, dzięki czemu ma on większą wydolność fizyczną. Bieganie, pływanie, chodzenie w szybkim tempie, jazda na rowerze to ćwiczenia, które przyczynią się do lepszej kondycji.

Dlaczego warto ćwiczyć?

Aktywność fizyczna pomaga utrzymać kości w lepszej kondycji, wzmacnia kręgosłup, ograniczając ryzyko osłabienia jego dolnej części (i w późniejszym czasie – ryzyko wystąpienia bólów pleców) . Zmniejsza też występowanie różnego rodzaju bólu i uczucia dyskomfortu. Z psychologicznego punktu widzenia, regularne ćwiczenia wpływają korzystnie na sen, poprawiają humor, zwiększają poczucie własnej wartości (ćwicząc, lepiej wyglądasz, więc czujesz się pewniej), podnoszą libido, dają więcej energii i gotowości do działania.

zielona kawa tabletki

Ile aktywności w ciągu dnia?

Czy każdego dnia powinnaś biegać 5 km albo codziennie chodzić na basen i przepływać 2 km? Jeśli nie przepadasz za ćwiczeniami i trudno Ci się zabrać się do jakiejkolwiek aktywności fizycznej, pocieszający będzie dla Ciebie fakt, że wystarczy zaledwie 30 minut umiarkowanej dziennej aktywności, żeby zobaczyć jej zbawienne efekty. Te pół godziny możesz podzielić na mniejsze fragmenty. Umiarkowana aktywność , którą możesz wykonywać przez ten czas, to np. spacer w tempie 3 – 4 km/h.

Widoczne korzyści

Oczywiście, jeśli się odchudzasz, taka aktywność fizyczna będzie tylko początkiem, ale za to bardzo dobrym. Jeśli przez 6 dni w tygodniu będziesz ćwiczyć po pół godziny, da to już 180 minut ćwiczeń. Będąc na diecie powinnaś ćwiczyć ok. 300 minut tygodniowo, żeby szybciej tracić zbędne kilogramy, ale i 180 minut na pewno przyspieszy metabolizm i wpłynie korzystnie na Twoje samopoczucie.

Sprytne sposoby na ćwiczenia

  • Wchodzenie po schodach. W trakcie wspinania się po schodach tętno wzrasta do ok. 133 uderzeń na minutę, a to idealny rytm dla większości osób podczas ćwiczeń aerobowych. Wchodzenie po schodach angażuje większość mięśni nóg (mięsień czworogłowy, mięśnie grupy tylnej uda, mięsień pośladkowy), a także mięśnie brzucha, które podczas tej czynności muszą stabilizować kręgosłup.
  • Wspólne wyjście ze znajomymi. Wybierz się ze znajomymi na tańce, umów się na granie w gry zespołowe, takie jak siatkówka czy koszykówka. Nawet jeśli nie przepadasz za sportem, będzie to okazja do spotkania się ze znajomymi i wspólnego spędzenia czasu. W większej grupie będziesz mieć też motywację do odrobiny ruchu.
  • Trening podczas oglądania telewizji. Podczas oglądania serialu lub filmu też możesz być aktywna. Wystarczy, że wymyślisz prostą zasadę, np. za każdym razem, kiedy na ekranie zobaczysz dwie kobiety, robisz 10 przysiadów. Albo kiedy w filmie lub serialu bohaterowie coś jedzą, robisz 10 pajacyków. Wymyślać możesz różne ćwiczenia i wykonywać je w różnych sytuacjach – wszystko zależy od Twojej kreatywności.

Autor tekstu: Marta Zych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *