Jak uniknąć efektu jojo?

Co to jest efekt jojo? To zjawisko chwiania się wagi – opadania i ponownego unoszenia się masy działa w następstwie wcielenia w życie wadliwej diety.(Podejrzewasz, że nie tylko Twoja dieta, ale cała kuracja odchudzająca miała liczne wady? Podyskutujemy dziś o Twoich podejrzeniach). Najczęściej pojawia się u osób, które zgubiły wszystkie niepotrzebne kilogramy (bądź większość) dzięki krótkiej i wyjątkowo drastycznej diecie (Autor Twojej ostatniej diety odchudzającej przysiągł, że odchudzi Cię o co najmniej 5 kilogramów w jeden tydzień? Oto skutki ów przysięgi : wyczerpanie i wprowadzenie w stan odwodnienia Twojego organizmu. Bez wątpienia Twoja waga błyskawicznie, powróci na swoje poprzednie miejsce). Z Twojego codziennego, cotygodniowego, miesięcznego jadłospisu wyeliminowane zostały typowe produkty? Nie stawiały się w nim ani warzywa ani węglowodany? Niebezpieczeństwo wystąpienia efektu jojo w Twoim wypadku mocno rośnie (Już za moment wrócisz do swoich starych nawyków żywieniowych? Wrócą również Twoje stare kilogramy. Snujesz plany na przyszłość i zamierzasz kolejny raz poddać się takiej samej diecie? Prognozowane przez Ciebie wyniki rygorystycznej diety nie pojawią się np. ubytek 10 kilogramów w jeden miesiąc).

Doktor habilitowana Małgorzata Kozłowska – Wojciechowska (Wydział Farmakognozji i Molekularnych Podstaw Fitoterapii Akademii Medycznej w Warszawie) nie ma najmniejszych wątpliwości : „Efekt jojo występuje wówczas, gdy pragniemy stracić na wadze, natychmiast”, „Osoby stosujące bezwzględne diety (głodówki, dieta pięciu garści, dieta owocowo – warzywna), spostrzegają spadek wagi o około 2 – 3 kilogramy, już po kilku dniach. Nie należy jednak zapominać o tym, że masa ciała, na którą wskazuje Nasze waga, to nie jest rzeczywisty deficyt tkanki tłuszczowej”.

Magister Katarzyna Pietkun (ekspert dietetyk) uważa, że : „Skłonność do efektu jojo wykazują przede wszystkim te osoby, które korzystały z niezbilansowanych diet. Doskonałym przykładem jest często wybierana przez Polaków dieta Cambridge – zaopatrująca Nasz organizm jedynie w 470 kalorii dziennie, a także dieta kapuściana, dieta Kopenhaska oraz dieta głodówka”. Pamiętajmy o tym aby : nie rezygnować całkowicie z przyjmowania pokarmów (nie stosować głodówki), nie zgadzać się na ułożenie za krótkiego lub za długiego menu (zmniejszania lub rozszerzania ilości jedzenia), nie wykluczać koniecznych składników codziennej diety np. ziemniaków, kaszy, ryżu oraz pieczywa, tworzących najcenniejsze źródło złożonych węglowodanów, nie dopuścić do nieobecności śniadania, i zatroszczyć się o regularność posiłków, a nie spotkamy efektu jojo.

zielona kawa tabletki

Efekt jojo pojawia się również w chwili, gdy :

  • Poziom pitej przez Nas wody jest zbyt niski – Nacisk połóż na niegazowaną wodę mineralną
  • Popijamy w czasie posiłków – Sięganie po szklankę z napojem nie tylko podczas obiadu prowadzi do rozcieńczenia pokarmu, i opóźnienia procesu jego trawienia
  • Istnienie wysokokalorycznych napojów w Naszej dzieci (w za dużych porcjach)
  • Wybór kuchni bogatej w sól (Na pewno wiesz, że sól jest odpowiedzialna za zatrzymanie wody w Naszym organizmie) i ubogiej w błonnik – to on normuje pracę całego układu pokarmowego, reguluje Nasz metabolizm oraz sprawia, że wszystkie przygotowane przez Nas dania są pełne. Ile błonnika powinno towarzyszyć Naszej diecie? Mniej więcej 30 gram dziennie. Ów miarę rozdziel po porcjuj na kilka części, na przykład : śniadanie wzbogać chlebem razowym, owocami, muesli, obiad surówką, podwieczorek także owcami, a kolacje warzywami – starannie wyselekcjonowane przez Ciebie warzywa możesz połączyć z makaronem bądź ryżem. Eksperci są pewni, im większa jest rozmaitość konsumowanego przez Nas błonnika, tym bardziej sprawne jest Nasze trawienie.
  • Wchodzenie zbyt często na wagę (Ważysz się każdego dnia? I zupełnie ignorujesz fakt, że spadek wagi definiujemy ważąc się zaledwie raz w tygodniu, zawsze o tej samej porze dnia?)
  • Nie nadzorowanie podjadania między poszczególnymi posiłkami, używanie tabletek odchudzających niewiadomego pochodzenia (Stanowiących poważne zagrożenie dla Naszego zdrowia oraz życia)
  • Machanie ręką na wysiłek fizyczny – W następnym artykule zaprezentujemy proste domowe ćwiczenia na odchudzanie brzucha, nóg, pośladków, ramion…
  • Jednoznacznie nieaktywny tryb życia
  • Odchudzanie się w krótkim czasie – Wszystkie badania naukowców wskazują na to, że osoby, które chudły przez co najmniej 6 miesiąc, i smuklały od 0,5 do 1 kilograma w ciągu miesiąca, sporadycznie obserwowały u siebie efekt jojo. Wytrwale dąż do celu (Twój cel to : Obniżenie Twojej wyjściowej wagi o 20%?), a nie przeżyjesz jeszcze jednego zawodu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *