7 sprawdzonych sposobów na zwiększenie metabolizmu

metabolizm_bieganie

Jesienna aura nie sprzyja aktywności fizycznej, a kiedy dopada Cię chandra, chętnie sięgasz po jakiś smakołyk. To dlatego okres jesienno-zimowy jest czasem, kiedy przybywa Ci najwięcej kilogramów. Co zatem zrobić, żeby zmobilizować organizm i nie pozwolić sobie na dodatkowy zimowy tłuszczyk? Poniżej kilka sprawdzonych sposobów na zwiększenie metabolizmu i utrzymanie wagi w normie.

Odpowiednie nawodnienie

Jeśli nawet okazjonalnie pijesz alkohol, następnego dnia po wypiciu kilku kieliszków wina, spada metabolizm Twojego organizmu. Do tego dochodzi jeszcze ból głowy i ochota na niezdrowe jedzenie. A to może zaprzepaścić Twoje starania o zgrabną sylwetkę. Jeśli prowadzisz stresujący tryb życia, nie dodawaj do niego jeszcze alkoholu. Podnosi on poziom kortyzolu (hormonu stresu), który stymuluje produkcję glukozy. A nadmiar glukozy w organizmie przekształcany jest w tłuszcz. Dlatego zamiast napojów alkoholowych i gazowanych, wybieraj czystą wodę. Pij ją tuż po przebudzeniu, żeby po nocy oczyścić organizm z toksyn. Kiedy masz ochotę na zjedzenie czegoś niezdrowego, sięgnij po szklankę ciepłej wody. Kiedy będziesz odpowiednio nawodniona, Twój organizm będzie pracował w pełni prawidłowo.

zielona kawa tabletki

Wapń w odpowiednich ilościach

W Twojej diecie powinna się znaleźć odpowiednia dawka wapnia. Jeśli masz jego niedobory, Twój organizm będzie odkładał tłuszcz. Jedz więc każdego dnia łososia, ser, jogurty lub tofu. Zacznij przyjmować też witaminę C, która ułatwia wchłanianie wapnia. Wapń i witamina C tworzą świetny zespół, ponieważ wapń przyspiesza metabolizm, a witamina C ułatwia jego absorpcję.

Pij właściwą herbatę

Dwa rodzaje herbaty mają właściwości przyspieszające metabolizm – zielona i biała. Przygotuj więc duży dzbanek jednej z nich i pij przez cały dzień.

Biała herbata przyspiesza spalanie tłuszczu i zapobiega tworzeniu się nowych komórek tłuszczowych. Zwalcza zarazki, ma działanie antybakteryjne, przeciwwirusowe i przeciwgrzybicze.

Zielona herbata znana jest jako środek wspomagający dietę, ponieważ przyspiesza metabolizm i ułatwia spalanie tłuszczu. Jest bogata w antyoksydanty i obniża poziom cukru we krwi. Badania pokazują, że katechiny zawarte w zielonej herbacie wspomagają utlenianie tłuszczów i termogenezę (produkcję ciepła i energii z trawienia). Picie 5 filiżanek zielonej herbaty dziennie zwiększa wydatek energetyczny.

Poranny trening

Trening o poranku na świeżym powietrzu to nie tylko świetny sposób na obudzenie się, ale także doskonała metoda na spalanie tłuszczu. W niższej temperaturze tłuszcz spalasz szybciej. Dlatego po porannym biegu, weź też zimny prysznic, który dodatkowo przyspieszy metabolizm. Wprowadź do swoich ćwiczeń trening siłowy, żeby zwiększyć masę mięśniową. Więcej mięśni, to również większe spoczynkowe zużycie kalorii.

Dobry sen

Tylko odpowiednia ilość snu (czyli 7 – 8 godzin) utrzyma metabolizm w równowadze. Zarówno mniej, jak i więcej snu, może negatywnie wpłynąć na właściwą przemianę materii. Zadbaj więc o dobre środowisko spania (właściwa temperatura, odpowiednie zaciemnienie, cisza), żeby Twój organizm działał jak należy.

Regularne przekąski

Jedzenie przekąsek wcale nie jest złe, jeśli wybierasz tylko zdrowe produkty. Kiedy Twój organizm daje Ci sygnał, że jesteś głodna, powinnaś uzupełnić jego zapotrzebowanie na energię. Głodzenie się spowalnia metabolizm i powoduje odkładanie tłuszczu, w taki sam sposób jak nadmierne jedzenie. Zjadaj więc przekąski z dużą ilością błonnika i białka, pamiętając o produktach zawierających witaminę B, czyli o orzechach, ziarnach, wołowinie, rybach. Nie zapomnij o spożywaniu śniadania, ponieważ nic tak nie przyspiesza metabolizmu, jak poranny posiłek.

Ekstrakt z ziaren zielonej kawy

Obecność kwasu chlorogenowego w ekstrakcie z zielonej kawy znacznie przyspiesza metabolizm, ułatwiając szybsze spalanie tłuszczu i nadmiernej ilości tkanki tłuszczowej. Ekstrakt z zielonej kawy zmienia sposób, w jaki glukoza obecna we krwi, jest wchłaniania przez organizm, dlatego zwiększa tempo przemiany materii. Oprócz tego jest źródłem witamin i minerałów, dzięki czemu utrzymuje organizm w dobrej kondycji.

Autor tekstu: Marta Zych 

Jedna myśl nt. „7 sprawdzonych sposobów na zwiększenie metabolizmu

  1. ofelia

    Doskonałe sposoby które prawie wszystkie stosuje u siebie, nie jest to jednak gwarantem idealnej sylwetki i utraty wagi. Warto jeszcze sięgnąć po naturalne suplementy Acetomale, wtedy wszystko pójdzie łatwiej.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *